Ana içeriğe atla

Apple

Apple Gizliliği İki Katına Çıkardı

Şirket Siri, haritalar, kişiler ve daha fazlası için gizlilik seçeneklerini güncelledi. İşte bilmeniz gerekenler.
Apple'ın küresel gizlilik kıdemli direktörü Jane Horvath, Las Vegas'taki Tüketici Elektroniği Fuarı'nda (CES) şirketin kullanıcı gizliliğine bağlılığı hakkında konuştu.

Geçtiğimiz Kasım ayında Apple, kullanıcıları için geliştirdiği ve dört yeni teknik incelemede ana hatlarıyla belirtilen yeni özellikleri göstermek için gizlilik sayfasının yeniden tasarımını başlattı.
Yeni güvenlik seçeneklerinden bazıları iletişim bilgilerinin uçtan uca şifrelenmesini, "farklı gizlilik" adı verilen bir şeyi ve harita uygulaması için bir defalık konum izni içerir. Bununla birlikte, en ilgi çekici güncelleme, şirketin gizlilik çözümlerini artırmak için yapay zekayı kullanma biçimidir..
Las Vegas'taki bu haftanın Tüketici Elektroniği Fuarı'nda (CES) - tartışmasız teknoloji endüstrisinin yılın en çok beklenen ticaret fuarı - Apple'ın küresel gizliliğinin üst düzey yöneticisi Jane Horvath, şirketin verilerini gizli tutmaya bağlılığından bahsetti. Facebook gibi şirketlerden diğer gizlilik memurlarıyla bir panelde konuşma. Apple, 1992'den beri CES'de ilk kez varlığını temsil ediyor, o zamanlar CEO John Sculley, şirketin perakende mağazalarda Mac'in daha düşük maliyetli bir versiyonunu satmaya başlayacağını açıkladı.

 Daha önce Google için küresel gizlilik danışmanı olarak görev yapan ve Adalet Bakanlığı'nda baş gizlilik danışmanı olarak çalışan Horvath, Apple'ın "tasarımla gizlilik" konusundaki yenilenmiş odağını lanse ederek şirketi müşterilerin gerçekten yapabileceği tek tüketici elektroniği firması olarak sundu. 
 "Telefonlarımız nispeten küçük ve kayboluyor ve çalınıyor," dedi Horvath etkinliğin canlı akışı sırasında. "Cihazlarımızdaki sağlık verilerimize ve finans verilerimize güvenebileceksek, o cihazı yanlış yerleştirirseniz hassas verilerinizi kaybetmediğinizden emin olmamız gerekir."
Apple bu özelliği hassas veriler toplamak için kullanır. Özellik bir süredir var olsa da, şirketin Apple sunucularına gönderilmeden önce herhangi bir veriye dijital parazit eklemek için her bir iPhone'da bağımsız olarak çalışan makine öğrenme modelleri kullanarak işleri bir adım daha ileri götürmedi.

 Bu veriler Apple Watch'unuzdaki sağlık istatistikleri veya yalnızca TV yayınlamak için ziyaret ettiğiniz sitelerle ilgili olabilir. Apple, anonim olduğu için hangi siteleri ziyaret ettiğinizi bilmekle ilgisi olmadığını söylüyor.

 Aslında, her Apple cihazının, makine öğrenme algoritmasını hassas verileri korumak için bu gürültüyü en iyi şekilde nasıl yapacağını eğiten kendi verileri vardır. Bu, tüm kullanıcılara gönderilen yeni bir temel model oluşturur. Şirket her kullanıcıdan toplam veri almıyor ve ardından bir makine öğrenme modeli oluşturmuyor; bireysel kaynaklardan gelen verilere dayalı olarak bireysel modelleri birleştirir.

 Bu faydalıdır çünkü Apple'ın elde ettiği verilere dayalı yeni özellikler tasarlamasına yardımcı olabilir. En sık hangi emojiler kullanılır? Kullanıcılar iMessage uygulamasına ne kadar zaman harcıyor? Zaten popülerse, bu uygulamaya daha fazla özellik eklemeye değer mi? Yeni özellikler kullanıcıları kapattı mı? Bunların hepsi, farklı gizlilik yoluyla çözülebilecek sorulardır.

Yorumlar